Tävling

Vill du var med och tävla om att få din målning förvandlad till en handduk.

I samarbete med SträngnäsKonstgalleri förening och Hemtex Strängnäs, erbjuder vi dig som medlem att delta.
  1. Måla en målning ”Din bild av Strängnäs” maila ett foto av den till info@strangnaskonstgallei.se senast den 30/3.
  2. Galleriet lämnar över alla tävlingsbidrag utan konstnärens namn till jury bedömning hos Hemtex.
  3. Juryn väljer ut en vinnare och galleriet mailar över information av konstnären.
  4. Motivet omvandlas till handduk och vid lanseringen får konstnären och de vinnande bidraget disponeras i Hemtex skyltfönstret under sommaren.
  5. Som extra bonus får konstnären en liten ersättning per såld handduk samt en ära att ha vunnit tävlingen.
  6. I Strängnäs konstgalleriets medlemssida visar vi alla verk på de deltagande tävlingsbidrag och ev kan vi även visa upp dem på kommande utställning i Galleriet.